4.5.09

@#$%$#@

saya nak jadik pemaaf
saya nak jadik peminta maaf
tapi bila saya minta maaf
0rang tu xm0 jadik pemaaf macam saya
tiba-tiba saya rasa macam
macam..
macam..
macam..
nak tukar maaf tu kepada m*ki
aci?
0k..x aci...
saya kan baik...
baik?
0k..saya tipu..
saya jahat..

40 comments:

k.e.r.i. said...

perlu ke jadi baik?

en_me said...

baiknyerrr ko..

AZANI said...

sharamli:jadilah anda yang sebenarnya, jangan jadi apa yang orang lain nak anda jadi.saya percaya awak akan lebih berpuas hati, nak sukakan semua orang memang payah.

apei said...

gua memang dah agak, lu suka tipu!

Y E R N ain said...

eh, mana pg org yg aku mau ngorat d tepi tu?

aloy_paradoks said...

jadi pemaaf itu besar fadhilatnya..

Shahrul Azry said...

welcome to hell sha! ;)

khaLifah feDi said...

hi3.........
"maki2 saja diriku..
bila itu bisa membuatmu..
tenang dan bahagia"


hahha.:)


psst eh sha nuffnang x same dgn survey ok!!!

Eazy Izzuddin said...

ohoho..
nape tuh?
huhu

JohnJenin said...

Biar la kalau orang tak nak maafkan, janji kita ikhlas maafkan orang lain.

Maaf tu perbuatan mulia. Kalau dok berdendam bukan boleh kaya pon :P

Liliyuli said...

jadi pemaaf lebih baik...

fajridil said...

bagus jd pemaaf n jd org yg mudah minta maaf. bab org tu nak maafkan ke x,lantak dia la. jgn la sbbtu awk plak nak jd pemaki.. :) [my blog]

pauhputik said...

sape yang x nak maafkan tu???
buat salah pe kat dia???

oranglidi said...

sharamli seorang budak baik, fullstop.

Mak Su said...

oopppss, kekalkan aura maaf itu, jangn tukar :)

shafarinaramli@r0mle said...

keri
ok...sgt x perlu..


en_me
0k..baik..


azani
0k..jdik sy yg sebenarnya


apei
0k..tipu


YERN ain
ada tu..


shahrul
0k..welc0me t00


kf
0k...maki


eazy
xde ap


j0hnjenin
0k..xdendam


liliyuli
0k..jadik pemaaf


fajridil
0k..xjdik pemaki dah


pauhputik
manusia yg x pandai memaafkan


0ranglidi
0k..fullst0p


maksu
0k..kekal

eliza said...

maaf la...jgn maki aku...heheheh

FARIE said...

aku suka maki owg kalo owg wat taik ngan aku..
coz bg aku maki tu ikhlas..
maki tu jujur..
lmao!!:P

xde ciri2 ppuan melayu terakhir lgsg aku neh..

chimera said...

bukan perkara mudah nak jadi pemaaf dan peminta maaf... lebih susah lagi kalau nak ikhlas... tapii, kedua-dua perkara tersebut adalah mulia dan akan ada ganjaran untuknya...

mugiwara said...

bila terlalu sangat meminta maaf dan mmberi maaf,
aku fikir, ia akan jd tak bermakna...
akan jadi perkataan yg begitu murah dan tiada harga....
aku fikir lah~

jd, jgn marah aku bila aku sukar memaafkan...

dan kau pun boleh fikir apa yg kau fikirkan patut...

-aTie- said...

kalo tnye atie...jawapan...atie same cam sha punye..hehe

Monkey D Luffy said...

maafkan daku dinda

shafarinaramli@r0mle said...

eliza
k2..xmaki p0n...hu3


farie
marila sama2 menjadi perempuan s0pan..muahaha..s0pan la sgt..hu3


chimera
bt0l...kal0 rasa xiklas xyah la nak mintak maaf..erk...


mugiwara
k..kal0 da xbermakna...mungkin maki itu lebih bermakna...erm...


atie
k...kita wat dlm ati je la...


luffy
0k...dinda maafkan kanda...
muahaha

Shahrul Azry said...

maafkan kami maafkan kami~

Framestone said...

sabar la ek.. pasti ada sebab knpa maafmu tidak diterima.. pe2 pun jgn la memaki die.. nnt akan ternmpk yg maaf mu tidak terlalu ikhlas..sekdar untuk menjage perhubungan...

out sikit--> ada juga yg ade 25jam.. 24jam dalam satu hari + satu jam di tangan he...23x pe2 pun thank coz setia mengomen di blog bro.. terharu la.. kalau xsalah kamu antara salah sorg yg paling lama setia mengomen di blog bro

HEMY said...

yg penting ko dh mintak maaf..so ok la

sayanghasni @ yus said...

semulia2 manusia itu adalah yang pengampun..
setinggi2 darjat itu adalah yang meminta ampun...

mugiwara said...

maki tu akan buat orang akan lebih berhati hati...
mungkin~

AiE bAhRi said...

bagus2..
jadilah pemaaf..
dan jgn lupa tiap kali nk tdo..maafkan semua kesalahan orang lain..InsyaAllah bangun esok pagi akak rasa tenang je..

Mr PenyuBiru said...

orang tu xnak maafkan takpe.janji ko dah maafkan org tu. sekurangnya ko tak sama ngan orang tu. ko seorang yg pemaaf dan errr.. baik juga.

meself,Ms Fint said...

hee.. aci. aci. sy ckp aci.

Adry said...

maaf jangan tak maaf... ehehehhee...

Adry @ http://www.adrysabry.com

khaLifah feDi said...

emm aku senyum aje tak suka maki...ndak dpt apa2pon..hi3...:)

Saifol Lizam (GUNNERS), said...

haaa.. itu hanya kata2 sahaja.. mungkin jiwa cik.sha tgh kosong agaknya... tapi hati cik.sha taklah sekejam mcm tu..

sabar ajelahh...

lea said...

sapa yg taknak jadi pemaaf tue???

kueh bakar said...

meminta maaf tidak semestinya dimaafkan...

tapi meminta maaf lebih baik dari memaafkan...

anakcikmad said...

betul tu...
bila kita dh minta maaf
terpulang pd die nak maafkan ke x...
erm...
jd baik
jahat pun xpe
tp sikit2 je...
okey?

^_^

pal7 said...

maafkan je la..xpe..kita mintak maaf..org xnak maaf kan kita..bia jek la..

A a D i I ? said...

bia org je yg nilai kita ni baik or jahat. kan? =)

Anonymous said...

jahat??? penipu??? tau xpe....