9.5.09

xm0 teng0k tv dah

ki0h...bekas pakwe ita merangkap bakal pakwe sy telah menyebabkan sy rasa bersalah yg tidak terhingga..
dia tanya awat yg rajin sangat j0in khidmat masyarakat tu..bekhidmat kat mak ayah suda.ni la susah kal0 jadik anak mak.s0 sedikit sebanyak ianya membuatkan sy berasa serba salah nak p ke x?

saya tau family p0n penting..tapi sekali sekala x salah kan nak bekhidmat t0k masyarakat [bekhidmat la sangat]..saya janji lepas ni saya akan bekhidmat unt0k mak dan abah..insyaAllah..

kat tv p0n seb0k nak tayang cerita t0uching2...hari ibu punya pasal la ni..adei..xtahan..xtahan.. teng0k shinchan je la kal0 camni...nangih

Nabi Muhammad s.a.w bersabda:
"Sesiapa yg membuat ibubapanya gembira maka sesungguhnya ia mendapat redha Allah swt.Sesiapa yg menyakiti hati ibubapanya, maka sesungguhnya ia mendapat kebencian Allah swt"
[riwayat Bukhari]


sELAMAThARIiBU

31 comments:

AZANI said...

bekas pakwe ita bakal pakwe sha?eh betul ke ni?ita tak kata apa apa kat sha ke bila sha ambik bekas pakwe dia?tolong cerits sikit.

DIK AN said...

Saya Sayang Mak Saya. <--- pernah nampak budak2 pakai baju ni tak? Ada rasa macam meluat tak? Ada ke patut tulis camtu kat baju yang bila-bila masa boleh kena najis, boleh jadi kain buruk. Tak patut betul!

khaLifah feDi said...

emm tgk doraemon sdh!!!


slmt hari ibu !!!

fajridil adha said...

bagus entry ni. siap ada disisipkan pesanan drpd Nabi Muhammad s.a.w. ^_^ [my blog]

Dhada said...

Apa slhnya berkhidmat utk masyarakat ?
Asalkan ta abaikan tanggungjwb kpd ibubapa suda .

Mr PenyuBiru said...

maybe aku masih baru disini.no wonder lah ku tak baper faham.huhu

Nizam.Ariff said...

Salam ziarah.

Selamat hari ibu... ko dah jadi ibu ke? Kalau belum, selamat hari bakal ibu.

mugiwara said...

p je....

aku byk kali pegi...

mak aku pun bising gak...sebab bila cuti g carik mak bapak orang, tp tak jmpe mak bapak sinri...
tp mak n abah sporting...
er...at least luaran nmpk sporting....

sekarang mmg slalu blik umah je...
dh jarang g mana2 lg...

zeti said...

selamat hari ibu buat mak sha.. semoga bbahagia selalu :)

dBa said...

hari ibu juga..selamat

-WaN- said...

shinchan la best..hehe

Danish Andzar said...

Ha.. xmO tengOk tv..bagusX3...tapi..mmm..x caye rrr..

shafarinaramli@r0mle said...

azani
hu3..ita kasi free..amek je la


dik an
xpatut kan...tp rasa2 cam dik an p0n ad gak kan t-shirt tu..x erk?k..sila jgn wat kain buruk..


kf
d0raem0n ngn lepas sinchan..kena tgk sinchan dul0 la...


fajridil
ni p0n sbb entri awk ari tu..hu3


dhada
erm..t0l tu..hu..tp cm besalah gk..


mr penyubiru
hu3...wat2 phm je la


nizam
selamat hari bapa jugak...b0leh?hu3


mugiwara
ni p0n da byk kali gak..0rg lain wktu cuti seb0k balik jmpa mak ayah..ni seb0k nak tinggalkan mak ayah plk..serba slh p0n ada gk..hu3
sp0ting tu mmg la..tp dlm ati kita xtw..mna la tw kecik ati ke ap...aduh..


zeti
insyaallah..


dba
ye..selamat jugak..hu3


wan
tgk jgk la tu...hu3


danish
apa lak..xcaya suda...hu3

mira said...

mek!sap0 bks pakwe ita??? bangla man0? hahahaha weh,syp emas oyak gini k0 ak 'bkpo rjn sgt g khdmt msyrkt. baik dk kt umh, tgk muk0 mok ayh' haha terasa sedikit kekesalan g join khdmt msyrkt..sob3 eh bkn sdkit, sbyk!

shafarinaramli@r0mle said...

MIRA
perghh..bangla fkm tu mmg hak milik kekal ita la ki0h wei..muahaha..
mu ni...dgr ckp sayap emas ke b0ha?
pakt0t tu 0yak ke cek dy s0h mu g bekidmat skali skala...bkn slalu mu gi kn...s0..gan0 kit0?nk p ke x?kasi anne angk0t je la brg tu..hu3

Monkey D Luffy said...

mesti ko dah banyak nanges tgk tv ni

kan? kan?

danish said...

Sinchan?suke suke suke.. :p

"Selamat hari ibu"..

eliza said...

selamat berkhidmat utk semua..hehe

Aku... Dia... Kamu.. said...

Mak ngan ayah memang tanggungjawab kita! Tapi selagi kita berpeluang berkhidmat utk masyarakat, apa salahnya! Bukan selalu kan dpt peluang cenggitu!

sayanghasni @ yus said...

ko dah takde pakwe lain ker..
apasal yang bekas pakwe si ita tu jugak yang berkenan..
siapa ita tu???????

semalam i tgk muka hubby i jer..
tak tonton tv pun..
touching2 ngan hubby lagi best arr..

mrblind said...

tak kira hari ibu ke hari raya ke, anak gua tetap tengok tom & jerry..

Framestone said...

ops starting yg pernuh dgn controversi huhu

xsalah pun nk berkhidmat sama ada keluarga masyarakat atau negara asalkan bukan pegawai perkhidmatan pelangan (GRO)

mira said...

ak taw sp0 bks pakwe ita. NG XI RIANG! muahaha ur c0ming soon bf. keh2
ak xksh anne hangkut brg2 kite. brg2 lisa n ajim yg ak tkt kne hangkut. t di0rg slhkan kite lak. huhuk esp gitar lisa. aiyaaa

FARIE said...

xsuka dgr lgu mamat & spice girl yg x sdh2 kuar kt radio smlm..

sedey ok.. :(

Eazy Izzuddin said...

selamat hari ibu...
=D

aloy_paradoks said...

berkhidmat selagi termampu mengikut cara tersendiri..

joegrimjow said...

btol jugak 2
tp
kene buat baik kat semua manusia

julietANNA said...

huih.sha dah ade pakwe ke skrg?bagus2!
sy syg mak sy :)
sy mls so sy xberkhidmat utk sape2.
muakekemuakeke c(:

pal7 said...

slamat menyambut hari ibu..
kpada ibu2 dan bakal2 ibu ye..

lea said...

siapa bakal pakwe kamu tue???

Anonymous said...

ckpla macm 2.blik umah nnti tv kna panah petir. padan muka.... huahua aka kepala