11.1.10

kalau tengah makan..jangan baca!!

dulu
kalau kena suruh basuh berak budak-budak ni
memang rasa macam nak buat-buat pekak
nak g0s0k pakai tangan p0n tak sanggup
nak bukak mata p0n rasa lemah

tapi sekarang
maksu dah tak kisah
nak teng0k pampers tu lama-lama p0n b0leh
nak guna tangan kanan p0n dah tak berkira
maksu sanggup
dah tak kisah dah taik tu kuning ke, hijau ke, 0ren ke
wangi ke busuk ke
dah tak kisah.
sebab maksu tahu
nanti kalau dah ada anak sendirik
sangggup ke tak sanggup ke kena jugak basuh

tapi maksu pelik jugak
sebab apa dah siap cuci-cuci, sabun-sabun
masa nak pakaikan pampers
ada lagik sisa-sisa kat celah-celah b0nt0t?


ingat maksu k0rang rajin nak basuh 2 3 kali?
buat-buat tak nampak je la erk.


tak kisah la
asalkan b0leh pegang b0nt0t budak-budak ni
lembutttttttttt sangat.
tak percaya?
cuba la.

pipi? tak selembut b0nt0t.

59 comments:

AzuanBudakMemandai said...

uit bahaya entri mak su kali ni huhu

~0~ said...

maksu da ready utk jadi mak la tue...ekekkeke

otak ketat said...

woi! ruam ar bontot dak tu satg. ampehnya maksu! hahaha.

t0astedbreaD said...

pipi xselembut bontot..haha

saypOOL rafhtello said...

pipi aku selembut bontot..gagagagagga

mamai said...

weh basuh la betul betul mak su nie teruk la busyuk la

kuyie said...

wahahaha~ seb bek gua baru pas makan.....
salah satu citer pasal berak...

ade sorang tu..bila adik dia berak...n xde sape kt umah time tuh... dia pakai plastik kat tgn..pastu basuh bontot adik beliau....serushhh...serisshhh.bunyi plastik tu digonyoh kaw2 oleh beliau...meraung budak tuh..wahahahahaha~

Eazy Izzuddin said...

nasib x makan..
haha...

da biasa da buat cuci2 neh
byk adek kecik dulu.
xD

Shahrul Azry said...

gangguan seksual!

lea said...

wah..dh leh jd ibu misali ni..
hik3

Daffodil D said...

ha ha ha. pemalas betul rina ni! :P

bias® said...

philo aper kau nie?

joegrimjow said...

ku dapat anak sdara lagi
hehyeheheheeee

Pais Chaos said...

bontot i pun lembut ape..hehehe

Ries Lee said...

tak cuci sungguh2 tu...
sbb tu ader sisa lagi..hehe

abu muaz said...

hebatnya maksu sekarang.

Watierman said...

Ha..Mak su Sila basuh semula...dah jagan nak malas....!!!
By the way...jangan timbul kan keinginan org yang tak pernah pegang bontot budak2 tu untuk cuba memegangnya pulak....pegang pipi pun tengok orang juga....kan dunia sekarang dah tak selamat....
Sila ajar agar anak2 sedara maksu..."NOT TO LET STRANGERS HOLD THEM...OR TOUCH THEM!!!!" Ini pelajaran yang sangat berguna!!!
They are so adorable...secomel maksunya juga!

Cik Biol said...

dah selalu pegang sampai muak dah ekeke

jo said...

ceh..entri berbaur lucah..

Liliyuli said...

hahaha..
siap sebut kaler lagi..hahaha

lemangcute@chah said...

hahhaha...
sila biasakan menggunakan wet tisu..
kasi lappppp saja..:)

Kapten Luffy said...

wah
dah ada bakat jadi mak

oranglidi said...

keh2.. teringat dulu2. kena basuh gak. dah jadi kewajipan.

miss lolly a.k.a luvfareda said...

thumbsssssss up maksu !


kau hupdateeeeee banyak taon ni !


MIAHAHAHHAHAHAHAHAHA

ahchOng's said...

maksu..
mai la basuh berak saya sekali..
sy malas ni..
maksu tak kesah kan kan..ngaa

teha cun said...

sm2. tp sk bsh baby bwh 2 tahn jek. yg melebihi umo, sekian terima kshla. kasik kat mak bapak dorg. hehe

teha cun said...

sm2. tp sk bsh baby bwh 2 tahn jek. yg melebihi umo, sekian terima kshla. kasik kat mak bapak dorg. hehe

Cik Cookie said...

CC sampai hr nih ssh nak basuh muntut baby

Mak Su said...

hahaha, oh maksu yang iteww, mesti kena kasik bersih sekelian tempat kat montot lembut depa tu, klu tak, takut melecet dan pedih, sian kat depa ;p

cik selamah kundang said...

hAHAHA...selembut sutera wa ckp lu

imHepPie said...

pasni boleh hire jdi pembantu praskola la eh

told la hejauw said...

ank sedare ak kalo berak....huh taik dier sebatu org leh bau..hhaha

Solehah said...

haah..kulit dorg lembut sgt..tp bab basuh berak aku x berapa nk sanggup..

.ella ainnadjla. said...

astaga..

Iznie said...

hahaha..

ye ker??

iznie takde anak sedara... :(

faiq said...

yek!

HEMY said...

ye ah lembut??meh aku pegang bontot ko...ahahahaha

@reLoG said...

Wakakaka..igtkan citer antu td..hihi

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

hahaha...
sama la dengan acu yanie..
dulu memang tak pernah basuh vontot baby....sebab tak ada adik

skang dah ada anak buah...rasakan ko acu yanie gebu....basuh jangan tak basuh

kekekkek

adnesslisa said...

aiyo nnt sy ada anak sedara kena basuh gak lah cmni?? waaa along along jgn lahirkan baby lg tggu adik kawin dlu..hahahha

cik EPAL said...

tombam nya :D

JohnJenin said...

hahahaha.
pakcik dah lama skip basuh bontot anak. Pakaikan pampers saja rajin. hehehe

QueenWizza said...

hehe ayt last skali sgt besh..

anaklaut said...

salam......

hhhheeeeee.

Noorlaila Mohamed Nor said...

wahhh
aku lom penah kena part basuh ni
bg mandi ada la
kelau kena basuh ni
alu lariiiii jauh2
haha

-aTie- said...

heeh betul2...nk xnk kene wat gak kat ank sendiri...

www.khaizarien.com

Dak Wan said...

Yup! Memang terpaksa belajo, kalau tak saper nak buat kan? Hehehe

Mr PenyuBiru said...

lenkali kena basuh bersih². sblm beredar dari toilet tu, check betul² ada lagi tak kesan digil. kekadang kalu budak tu dah berak lama,dan kita lambat basuh,memamng *tut* akan melekat dan susah ditanggalkan. jadik kena pakai berus dawai tuk mencucinya. ok, bab pakai berus dawai tu sila abaikan.aku tak mau ko dituduh mendera anak orang pula nanti.hehe

Uruchimaru @ kf said...

blm ade lemak aaa sbb tu lembut..!

neem said...

hahah... kamu sungguh kejamm. xleh tau, jgn abaikan benda2 kecil macam ni. islam pentingkan kebersihan ^^

alien said...

maksu yg penyayang

aloy_paradoks said...

nasib tak baca.

ASaDa RyutaRo said...

hahaha... tembamnya pipi dak ni..

touyakaruma said...

Nyam ! Nyam ! Nyam sedapnya ais-krim perasa coffe nie .... ERK !!!!!

Waa okay gak ko erk ? Klu aku nak bagi budak pakai baju pun tak reti.

maiyah said...

salam.. cam akak gak dlu mmg geli tapi bila ada anak je otomatik no sweat.. tp skrg org lak tlg kat kita yg dah tuee nih huhuu

Kuwe said...

maksu ni buat i tergoda saja.

Tinie a.k.a Ibu Fatin said...

hahahahha
ko try basuh bontot fatin
lembut
tp mmg selembut pipi hahahahaha

.siv. said...

bunyik cam da ready je sha~
;p

dude said...

sure lagi lembut dari bontot mak su
agaga