1.1.10

ni baru seketul.nantikan 364 ketul entri yang seterusnya.

Hari ni satu haribulan satu tahun dua ribu sepuluh.
Lagi dua puluh dua hari saya akan menyambut ulang tahun kelahiran yang ke sembilan belas.
Nampak gayanya tahun ini adalah tahun terakhir saya meraikan hari lahir sebagai budak perempuan belasan tahun.
Tahun depan dah masuk dua puluh tahun.


















apasal awal-awal tahun dah pandai menipu ni.
tapi tarikh tu dah betul.
tak tipu.


semua kenangan pahit dan manis dah masuk dalam k0tak, tutup, sel0tep dan letak bawah katil.
patutnya campak k0t tingkap je k0tak tu.
tapi saya simpan jugak.
saya harap untuk k0tak yang baru ni isi kandungannya lebih berat dengan kenangan manis.
insyaAllah.

umur meningkat
jangka hayat berkurang
sem0ga menjadi hambaNya yang beriman.



73 comments:

al-lavendari said...

ALHAMDULILLAH ... AWAK NAMPAKNYA DAH MAKIN SIUMAN SEKARANG ! HEHEHE, JANGAN MARAH, PAKCIK GURAU JE ... GURAU SEMPENA TAHUN BARU 2010.

SELAMAT TAHUN BARU 2010. SEMOGA CEPAT KETEMU JODOHNYA YA !

ber_uwang said...

amin.. dan lulus dengan cemerlang nya.. leh belanja uncle kentaki

Wanita Itu said...

selamat tahun baru sayang...
kakak baru nak tekezut..kamu 19 tahun??
nakal... :p

Liliyuli said...

bagus, mau updet blog hari²..azam baru ye? hehehe

miSs s!v said...

cis cis cis!
perasan muda.
ekekkeee.

aku nak jadi org fes!


SELAMAT HARI LAHIR!!

nur 'adli azhari said...

rse dah tua la eh...selamat tahun baru..

nursarah said...

lahir bulan 1 yerk...hehe..tahun baper weh, sila bgtau..=p

Uruchimaru @ kf said...

emm x kisahlah asl ko happy ok sharamli..!

btw slmt thn baru !
sila rajen2 updated entry ok !

AZANI said...

salam sharamli,
advance selamat hari lahir buat mu...semoga beroleh keindahan dan kesejahteraan untuk tahun tahun seterusnya.Dah boleh ngundi ke belum?

BD Fabregas said...

ye ke 19??
bukan 25 ke??

nuyuljana said...

hebat la awk bley simpan memori dalam kotak.

hehe.

selamat tahun baru.

bila nak lunch sama-sama ni?

AzuanBudakPandai said...

uit!! banyak3 kan le kenangan manis tu huhu...

nenananie™ said...

hahhaha..
bole tak,tetibe nna terkezot bace entry nih??sbb myatakan belasan tahun??ohh..tidakkk!!anda sgt menipuuuu!!;p

Hepi New Year!!

sI tEDI said...

selamat tahun baru sha.. :)

semoga kotak tu terus di simpan bawah katil!

dude said...

(ni aku tgah bermimpi dengan membaca tajukmu itu. tolong jangan kejutkan aku ye)

miss lolly a.k.a luvfareda said...

yolahhhhhhhhhhhh.

aku percayoo je lah cakap kau shaa ada 364 ketul lagi kan.


HAMPEH.

otak ketat said...

haha. geli aku. 19 tahun kunun. ntah-ntah 29. wakaka. selamat menyambut dua ribu sepuluh! :)

. ieqa . said...

Selamat Tahun Baru.
semoga tahun baru ini mendatangkan lebih kebaikan daripada keburukan.
aminn~ :)

seKut taWar said...

hi mak cik!

Shahrul Azry said...

19 tahi lu..lu umor dah 22 la!

cik lizi said...

moga2 sama2 mnjadi hambanya yg beriman ;)

penjenayah merah jambu. said...

"umur meningkat
jangka hayat berkurang
sem0ga menjadi hambaNya yang beriman."


tibe2 aku rase insaf semacam!

Cik Biol said...

ok aku tggu hehe
happy new year weh

Dak Wan said...

Selamat tahun baru untuk kamu dan selamat mengubah impian serta mencapai apa jua cita-cita mu k? Semoga ceria2 selalu :)

tEHa said...

nk bg berketol2 pon ak bc la. hehehe

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

eh..eh..camne leh sama bulan nih..?hehe..

mamai said...

satu hari satu janji yer tak ada pakvik cari kamu nanti hahaha

kuyie said...

"Nampak gayanya tahun ini adalah tahun terakhir saya meraikan hari lahir sebagai budak perempuan belasan tahun."

ek ele..belasan taun ape kebendanya makcik...mak cik..makcik

Watierman said...

Salam Tahun Baru....Wah...January...nak sambut Birthday erk!!Moga Sha diberkati selalu...Amin!

░♥si lampu neon♥░ said...

jgn risau, itu cume numbur...aku dah 22 tahun daa tak sabar nak jadi 40 tahun plak lepas tu mati.

Kuwe said...

u nmpk muda lah. wiwitttt.

kih.

lieya orange M.I. said...

...haaaa, tak baik tipu2...=p

...happy new year...
...update selalu tau...=D

lea said...

dah agak cik shafa tipu
xkan umo 20 tahun..ish3

abu muaz said...

Amin. moga doa cik sha. dimakbulkan illahi.

pal7 said...

semoga tercapai apa yang dihajatkan..
menipu xmo lagi ok..hehe

zul aikha said...

boleh blah 19 thn...
ish3...

bias® said...

baik!

YobSumo said...

betul! kenangan pahit msk kotak!

selamat tahun baru wook!

Jard The Great said...

ehehhe.. sharamli....... ko pemes ar sbb jarang hapdet blog tapi rajin komen.. nk kena adakan anugerah kat ko ar.. ehehehe

Nazz said...

Salam... entah kenapa aku rasa makin lama makin muda plak...

balqissy said...

saya pon harap yang manis2 walaupon gula dah naik harga =(

saypOOL rafhtello said...

post la kotak tu kat aku.. =)

Kojack de Alloohaa said...

hahaha..terkujat ak..19 knon huh..
haha..hepi new year..

Muhamad Arif Bin Zaripin said...

selamat tahun baru kak.....apa azam kak tahun ni???

mOhd irWAn said...

semoga cepat tua

pauhputik said...

ye ke hang neh 19 tahun???

mushkil mushkil

kawe pon 2 tahun doh tnggl zaman belasan tahun

waso tuo sangat lownim

Daffodil D said...

sudah hampir 3 poloh dikatakan masih nak dopoloh. mahu penyepak? ha ha


ps : selamat tahun baru sha!

cik selamah kundang said...

erm....hahahaha...kenangan pun campak?kira hebak ni.camna buat?

jo said...

hahaha...belasan tahun kunun.cis..

oranglidi said...

21 taun!

Jard The Great said...

oitttttt.. mana hapdet neh? wakakaka

Solehah said...

amin ya rabbal alamin..
heppy besday..sweet 2_ ?

Cik Cookie said...

Amin sis.
CC harap kamu jd yg terbaik.

.ella ainnadjla. said...

happy blated nu year!=p

triple x malaya said...

kalau nak jangke hayat panjang...lu jangan makan gule...huhu

faiq said...

hahaha..ko dh makin tua

azizan4444 said...

selmat thn baru..arni da 4hb..mne yg 360 lg?hehe

jane said...

ko tipu ke betul nih umur ko bru nk masuk 20????
muahahahaha

pepun...happy new year beb;)

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

hepi tahun baru dik cayang
umah akak jauh sket jer dari SMK Sultanah Asma....

hehehhehe

k.e.r.i. said...

aku ingatkan ko bini orang.

HEMY said...

mmg menipu habisss...sebaik ngaku..

anaklaut said...

wah...tak lama lagi la tu..

23hb Janurai 2010 la ni..

tak apa..happy Birthday to Sha..moga dimurahi rezeki dan dipanjangkan umur..amin

Heidi Shafiq said...

selamat datang ke alam dewasa.. :)

Dak Wan said...

Hepi Future Besday! Uiks? Awal kan teman wish? Hehehe

Mr PenyuBiru said...

kat mana ko simpan kotak tu? hehe..

pakDin said...

waa....terharu pokcik..
ok, start arini pokcik akan blaja sungguh2..hehe

NOOR FATIN said...

hppy new year..!! =)

-aTie- said...

salam tahun baru...owhh 19 tahun ye..ekekeke

www.khaizarien.com

tasekM said...

selamat hari lahir in advance ye yang.

:)

aloy_paradoks said...

tipu la..

Eazy Izzuddin said...

hahaha
=P
moga tahun lebih better dari thn lepas
xD

cik EPAL said...

harap ada entri berketul ketul :)

Noorlaila Mohamed Nor said...

tu yg pelik
sebab 19
rasa mcm satu batch
haha