26.1.10

saya anti dengan pengawas sek0lah


Ni apahal entah nak anti-anti.Padahal dengki sebab tak b0leh jadik pengawas sek0lah.Kan3?

Saya ada sebab tersendiri kenapa anti pengawas sek0lah dulu:

-pengawas belagak sebab dapat pakai blazer
-pengawas belagak sebab dapat pakai kain selain dari biru
-pengawas belagak sebab b0leh keluar asrama lewat
-pengawas belagak sebab b0leh berdiri dekat dengan kipas masa perhimpunan
-pengawas belagak sebab b0leh pegi merayap masa kelas prep
-pengawas belagak sebab b0leh duduk d0rm yang besar
-pengawas belagak sebab tak perlu bertungkus lemas masa inspecti0n
-pengawas belagak sebab b0leh tahan 0rang yang kuku panjang
-pengawas belagak sebab b0leh tahan 0rang yang baju kedut
-pengawas belagak sebab b0leh ambil nama 0rang yang lewat keluar asrama
-pengawas belagak sebab semua kesalahan yang mereka lakukan dipandang dengan sebelah mata
kesimpulannya pengawas memang belagak.

tapi bila saya jadik pengawas, baru la saya tahu yang sebenarnya pengawas tak pernah belagak.
peace [perasan]







42 comments:

al-lavendari said...

pandai awak2 pusing2.. padahal nak bagitahu yang awak tu dah jadi pengawas. apa2 pun pakcik suka taktik awak tu, sebab taktik yang serupa pakcik pernah buat dulu.

Ejay said...

saya tak jd pengawas pun dulu tp tetap berlagak... then how? hahaha

Watierman, rmanbkr said...

Ya ka pengawas macam tu ....???Akak tak pernah jadi pengawas...tapi tak pernah pulak fikir apa2 pasal pengawas...sebab masa kat sekolah akak dulu....(sek. menengah)....ada Badan wakil Pelajar...tak perasan pulak dia org tu kira cam pengawas jugak kan!!!...Apa2 pun yg dipilih jadi pengawas tu ada kelebihan masing2....sifat kepimpinan mereka lebih menyerlah...Akak yang jenis ikut the flow je....tak dilahirkan sebagai pemimpin....Tahniah Sha...sebab Sha juga pernah jadi pengawas....!!!

.:kAyaNgan:. said...

adehh...spekah ketua hg y berkakilebar itu???haha

.:kAyaNgan:. said...

aduhh...spekah ketua hg yg berkakilebaq itu???hahaha

jane said...

agagagagagagayg aku tahu pngawas sgt poyo...

kahkahkahkah

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

bila jadi pengawas...
ramai secret admire minat kat kiter

hahhahhaha *perasan*

~0~ said...

aku pun anti pegawas...pengawas baget bagus...hahahahha...

abu muaz said...

tapi pakcik suka lagak pengawas. masa zaman sekolah dulu ada seorang pengawas tuu... yang tukang bawa rotan....mengalahkan guru disiplin... tapi zaman sekolahlah paling seronok dan rasa sangat cemburu bila melihat anak-anak ke sekolah.

alien said...

saya juga pengawas suatu masa dahulu

Liliyuli said...

aku jadi pengawas selambek je pakai tudung pendek..hahaha.
tapi kena denda juga sebab kuku pakai inai..hahaha.

lemangcute@chah said...

hahaha...
nasib baik lemang pengawas perpustakaan.. kene anti jugak tak??? hahaha

-bintunahal- said...

motif anti pengawas duduk dekat ngn kipas memng xthnla

Mario said...

aku dulu pengawas gak weh... tp ramai suka kt aku... huhu sbb aku sporting... smpai guru disiplin pun bengang ngan aku... haha

Framestone said...

bro dulu mase sekolah.. tidak dapat dipilih jad ketua pelajar coz kehadiaran ke sekolah agak kurang he..23x

mase di U.. alhamdulillah bro masuk mpp...

mase koje pulak... tgh plan nk kuasai DUN... eh parlimen pun boleh... tp....

BroFramestone Blog

jo said...

eleh...zaman sekolah bulih la gaduh2 ni...elehlehleh....

JohnJenin said...

pakcik anti pengawas yang mempunyai kroni seperti ahli politik. hahahaha

missdiya84 said...

kat skolah dulu pon pengawas memang cam gtu..tp selamat akak kamcing ngan pengawas..dapatlah melarikan diri dr kesalahan hehe

faqhrule said...

dulu chegu pun ketua pengawas sekolah rendah

miss lolly said...

pernah jadi pen0long pengawas perpustakaan je =)

Shahrul Azry said...

saya nak undi keluar boleh tak?

saypOOL rafhtello said...

pengawas boleh tahan pompuan yg xpakai kain dalam..hahahaha...

syeb calon x??undilah dia..hahaha

HEMY said...

aku dari darjah 3 jadi pengawas..msuk sekolah menengah aku malas dh

Uruchimaru @ kf said...

gwe x pna rase jdi pengws sbb rase2 mcm pengns aje diorg ni !

.siv. said...

baju kedut pun kene tahan?

oranglidi said...

wa memang anti pengawas.

sumpah.

Cik Biol said...

ekeke kalo mcm tu teringin nk jd pengawas sbb aku suka belagak hehehe

Tinie a.k.a Ibu Fatin said...

aku jua bekas pengawas.
dan mmg tak berlagak hahahaha

bokbon said...

pengawas belagak sebab boleh beli nasik tempat cikgu beli nasik..

pauhputik said...

padahal hang nak ckp hang pengawas paling berkaliber... tol x???

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

ni kira kempen ke apa?

Solehah said...

hehe..sapa nama dia? meh nak suruh org undi sekali..

lieya orange M.I. said...

...mpp bergaduh ker...haisshhh

otak ketat said...

ahhh. aku benci pengawas. dia igt dia best ke?! nyampah gila. pastu bajet paling hot kt skola. boleh bla ar pengawas! (kau pn tak terkecuali ye) hahahaha.

PenuliS said...

baju kedut pun kena tahan?haih..over la tu..ngee~

mamai said...

pakcik juga suka jadi pengawas pasal boleh berlagak macam tu

''''dELinDa said...

Sy pengawas mase skolah dulu n sy slalu gado ngn ketua pengawas sbb beliau slalu paksa sy pakai blazer d waktu tengah hari yg panas dan terik.

Sgt x logik!!

:p

Anonymous said...

hamboi shafarina...
maknanya time f4...time aku ja jd bawai...hg kata aku berlagak la ya?
grrr...
hahaha
-ika-

laila said...

tak sukaaa pengawas jugak
bila dah hbs skolah br makin rapat
dh xde jurang cewahhh

ASaDa RyutaRo said...

ceh.. nak gtau dia x berlagak la tu.. heh!

Dak Wan said...

Tak baik kita anti benda-benda nie kan? Tup-tup dah kita lak jadi camtu. Hehehe. Anyway, congrats k?

cik_nuyul said...

haha..
lawak:D