22.2.10

p0nteng sehari je b0leh kan?

Saya terpaksa tambah cuti selama sehari untuk mengelakkan diri dari h0mesick.Terpaksa la p0nteng walaupun saya bukan kaki p0nteng.Rasanya la.
Nak mintak rakan sekelas signkan p0n dah tak b0leh.Dapat pulak pensyarah yang jenis rajin nak kira bilangan pelajar dalam kelas kemudian bandingkan pulak dengan jumlah pelajar yang tandatangan senarai kehadiran.
Kemudian sebut pulak nama s0rang demi s0rang.Rajin kan pensyarah saya?Takkan la saya nak suruh rakan saya angkat tangan sampai 2 kali kan.Memang tak patut.

Ni pengalaman saya baru-baru ni.Macam mana b0leh kant0i p0n tak tau la kan.Mana taknya,sekali tandatangan sampai 3 0rang.Campur saya 4 la.Tandatangan pulak sepesen.Memang tak pandai menipu kan?Saya kan baik(terperasan la pulak).
Saya nak angkat tangan sampai 4 kali bila pensyarah sebut nama s0rang-s0rang b0leh je tapi budak perempuan yang ada masa tu 2 0rang je.Macam pelik la pulak kalau saya menyamar jadik 4 0rang yang berbeza dalam 1 masa.Pulak tu semua 0rang nak pandang-pandang saya k0n0nnya saya yang buat.Memang saya yang buat p0n.Tapi jangan la pandang sampai macam tu sekali.Taula saya ni c0mel(terperasan lagik sekali la pulak).
Sampai berair-air dah bijik mata ni tahan nak nanges.
Nasib baik pensyarah buat-buat macam tak tau sape yang signkan.Tak jadik la saya nak nanges.Saya senyum semula dan buat muka tak bersalah.Lepas kelas saya jumpa dan mintak maaf dengan pensyarah dan beliau dah maafkan.Alhamdulillah.
Saya dah janji dengan pensyarah tersebut takkan buat macam tu lagik.JANGAN TIRU PERBUATAN NI WAHAI KAWAN-KAWAN!!


Saya risau nak tinggalkan rumah.Nanti mesti mak sunyi.Dah takde 0rang nak habiskan masakan mak.Abah pulak dah tak b0leh suruh anak dia yang s0rang ni buatkan k0pi.Saya harap saya tak nanges dalam bas malam ni.
Mak..abah..jaga diri baik-baik.


Rasa macam es0k p0n nak p0nteng jugak.Ada tak yang sudi signkan untuk saya?

56 comments:

ahchOng's said...

awak idola saya!!
esok saya nk ponteng kerja ngn ponteng kelas menjahit..kalau jadi apa apa awak bertanggungjawab ya wahai idola ku

Cik Biol said...

ponteng je x pe haha
weh aku dah buat dah sign2 ni dulu erkk maknanya ko la yg tiru kan ;)

miss lolly said...

wakakkaakkakakakakakkakakakak !


saha, aii pom naik bus malam ni :D

HEMY said...

ko mmg pandai sedapkan hati utk ponteng..bagus2..

saypOOL rafhtello said...

ikut kata hati.nk ponteng ponteng je..hahaha..aku tak pernah suruh org signkan..xdtg buat cara xdtg..huhu..aku lagi baik!!

nuyuljana said...

mesti time kantoi tu muka pucat xde darah kan?

:))

~0~ said...

aku da biasa buat camtu....hahahahha

jo said...

saya dah tak belajar. tandatangan dah tak laku..

Shahrul Tanaka Safeai said...

pemalas punya budak!

Moon BlooDy Spell said...

pensyarah tu tak perasan ke kamu angkat tangan sampai 4 kali??

lea said...

hahaha...
samalah dulu pun pernah terkantoi signkan utk kawan
lepas tu memang dh nekad x nak sign kan lagi..huk3

ber_uwang said...

ewah ewah dah seminggu nak sambung lagi erk

otak ketat said...

aku benci betul. dulu kekwn aku pn slalu suh aku signkan. aku iya kan aje. tp aku tak sign pn. hahaha.

Daffodil D said...

hahha...aku pnah wat camtu.. :D


ps : udah2 la cuti..balik woot~

joegrimjow said...

setiap kelas tu di bayar untuk lecturer mengajar
jgn bagi lecturer makan gaji buta dengan memonteng kelas

lalala~

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ said...

hahaha
xper hbs study nanti ko tinggalla ngam paranet :)

Framestone said...

xpe ponteng sekali sekala... xdtg terus pun ok je huhuhu

cam bro dulu xleh nk monteng.. coz bro sorg je laki dalam kelas

BroFramestone Blog

Lifesaver said...

ponteng terus la camtu

PenuliS said...

sy x mo!

peja said...

kg ko kat ner sha?

AzuanBudakMemandai said...

haha perkara biasa le tue..

Solehah said...

hehe..bagus minta maaf dgn segera..tp terinigin la nak tgk camna masa mata ko berair tu..len kali amik gambo tau..bkn apa, aku tgk sharamli ni happy go laki ja orangnya..lucky..

maiyah said...

meh akak sgn kan.. kat dinding ngeee

-aTie- said...

ahakz... pernah dulu mase balajr sorg member klas wat cam nie. nk d jadikan cerita tibe2 plak lecture nak check. dan2 kantoi...sian die

Khaizarien @ atie Blog

green said...

amboi...dah balik utm..

pakDin said...

alala...kesian..
nanti pokcik tlg sign kan...hehe

Ah Fatt said...

ko wakilkan org serupa ko pg kelas

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

cuti tak bagi tau.. semalam kata nak date sama

mamai said...

panjangkan entri kali ni

aloy_paradoks said...

saya tak boleh..

nazlinordin said...

koya xrajin ponteng.;-p

SUXX said...

wah jgn ponteng selalu sgt. tak cukup jam kredit mahu mengelabah nt.

k.e.r.i. said...

Dah takde 0rang nak habiskan masakan mak

pesen tong sampah jugak ko ni.

Wanita Itu said...

sehari boleh hee..

Ahmad Azrin Aziz said...

:)

cik selamah kundang said...

risau ka homesick benor2?hehehe

Pok Li said...

Sign saya laku lagi ke. Ha ha ha

faiq said...

xpe, nnt abah tu cr org len la buat kopi.hehehe

abu muaz said...

bijak,bijak.... lama saya tak singgah di sini.

abu muaz said...

bijak,bijak.... lama saya tak singgah di sini.

al-lavendari said...

kalau ponteng sendiri juga yang rugi !

Uruchimaru @ kf said...

jgn ponteng view blog kf sudah ea !

Anak Pendang Sekeluarga said...

salam,mintak pandangan atau nasihat/komen berkaitan dengan artikel terbaru yang di tulis di blog saya.Pandangan dan komen/nasihat dari anda amat saya alu2kan untuk di jadikan pengajaran kepada saya..

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

nasib tak belajar kat oversea

peja said...

nak komen pe eh...?

bias® said...

boleh!

White Dove said...

ponteng je keja dia ni..

imHepPie said...

ish2 perangai bwak dri skola x abes2 apa nak jadi nih~

lieya orange M.I. said...

...kantoiiiiiii...=p

hisham said...

salam...u bela hantu raya..mcm2 die leh wat utk u....hehe

Kuwe said...

orang menipu sign kelas saya.
test 1 fail dia bagi. dia baik kan.

Kuwe said...

orang menipu sign kelas saya.
test 1 fail dia bagi. dia baik kan.

al-mankaraqi said...

kantoi sekali sekala biasalar dik hehehehe......

ASaDa RyutaRo said...

heh! budak ni.. kaki ponteng rupanya..
alasan homesick xleh terima!

sha said...

baru la trill...

oranglidi said...

eh! eh!