5.2.15

Pernah tak?

Pernah tak.
Tahap kelaparan tinggi,
Order makanan kat kedai.
10 minit tak sampai.
20 minit tanya, tengah buat.
30 minit kemudian, datang dan bagitau suruh tukar order.
Lepas 15 minit baru dapat makanan.
Dannnnnnnnn sedihnya makanan tu tak berapa kena dengan selera tekak engko. Atau bahasa kasarnya, tak sedap langsung.

Aku pernah.
Dalam dua tiga kali macam tu.

Dan aku tak tahu aku rasa apa masa tu.
Nak marah atau nak kesian.

Pasal aku dulu pernah ada kat tempat diorang.
Tak. Bukan kerja tukang masak.
Tapi tukang amik oder sama hantar makanan.

Dan akhirnya aku hanya mampu merengus dalam hati.
Esok lusa datang lagik kedai yang sama.
Muahaha.


2 comments:

Nizam.Ariff said...

Aku pernah...dan mood jd takde

Pisey said...

Biasa kalau berlaku situasi macam ni, dan harga pun mahal sikit. Memang bawa ke kaunter suruh tauke dia makan. Hmm.

Nak kena buang dah tebiat ni, dah tua. Tapi tu lah kedai-kedai pun tak faham bahasa. Hmm.

Pernah juga jadi penghantar makanan dan ambil order ni. Seminggu turun 4kg. Hmm.