30.4.15

Kan

Hidup di kalangan masyarakat Melayu hari ni memang engko akan dengar orang-orang kita akan cakap pasal benda yang tak kacau hidup diorang tapi diorang masih nak sibuk.

"Pakwe hensem nak mati. Awek dia? Pengsan!!"

"Dah takda pompuan yang bujang dah ke. Janda jugak dicarinya."

"Gila kau. Budak laki tu baru abeh SPM. Bakal bini dia umur sebaya nenek budak laki tu."

Kah kah kah. Melampau pulak contoh aku kasi. Lek lek sudah.


Kita pun tak pernah dengar orang tetapkan yang laki muda untuk pompuan muda. Laki hensem untuk pompuan cantik. Laki kaya untuk pompuan kaya.

Kan?

Rujuk surah An Nur ayat 26 sana. 
Tutup mulut.
Dan doa yang baik-baik.

Senang.

Kan?

3 comments:

cik nadiakeeza said...

tu baru sikit je cakap orang.. sok dah kawen lagi banyak orang bercakap.. haha.. aku da stress

aizamia3 said...

Merimaskan bila ada orang macam tu.. annoying sangat2 rasanya..
Macam kita ada buat salah pulak dengan dia.

Pisey said...

"Pakwe hensem nak mati. Awek dia? Pengsan!!"

Ni yang taknak ada pakwe ni. Hmm.